משנכנס אדר - שמחה בהלכה והערות בעניין משתה היין
כְּשֵׁם שֶׁמִּשֶּׁנִּכְנָס אב - מ מ ע ט י ן בשמחה
כָּ ךְ מִשֶּׁנִּכְנָס אדר - מ ר ב י ן בשמחה
רש"י דיבור המתחיל משנכנס אדר: ימי נסים היו לישראל פורים ופסח. והיה קשה לי מה ראה רש"י להכניס פסח לכאן? ותרצתי לי שאולי זו כוונתו. הרי הוא מדגיש ימי נסים בלשון ריבוי. ז"א שהשמחה שמתחילים להרבות בה באדר נמשכת ואף מתגברת ועולה אל תוך החודש הבא ניסן, שהרי בו שלא כבאדר אין אומרים תחנון בכל החודש [בא"י. ובחו"ל בחלק גדול מן החודש]. ואכן ראיתי מנהג ישן, בביתו של ר' שלום כהנא זצ"ל ברמת-גן עיה"ק בארץ ישראל, שבר"ח אדר שמים על הקיר את השלט "משנכנס", ואין מסירים אותו עד לר"ח אב. והוא ז"ל הסביר לי שנהגו כך בהונגריה ובסיגעט ובקארפאטו-רוסיניה, כי רק על חודש אב כתוב במפורש ממעטין