האם באמת אין שם ה' במגילה ומה הקשר לירושלים .
כשהמגילה מתחילה עם סיפור הנס "איש יהודי", מיד מלמדת אותנו, עוד לפני שירושלים מוזכרת, שכאן מדובר עליה
איש יהודי זה, משבט יהודה, הוא גם איש ימיני, משבט בנימין . חז"ל כבר דנו ותירצו. אולם ברור הוא שהוא מירושלים , אותה העיר, אותו מזבח, אותו בית מקדש, שעכשיו עומדים בחורבנם , והם בשותפות של יהודה ובנימין . הרי רק על איש ירושלים אפשר לומר באותה נשימה: איש יהודה ואיש בנימין ! ומיד אומנ ממשיכה המגילה, ואומרת. אם לא היה ברור לכם , בואו ושמעו: אשר הגלה מירושלים . השורש ג'ל'ה' מופיע ארבע פעמים בפסוק לא כ"כ ארוך זה, והן נראות ממש כמיותרות